Nastolatka gada: Domniemana pełnia życia.

13:40

Cześć. ♥♥♥
Pozwolę sobie dziś odnieść się do powiedzenia Inków. Pomyślicie sobie pewnie że oszalałam, ale NIE. Wszystko jest w porządku. Więc dlaczego taki temat? Powiedzenie brzmi 'Żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro, ale gospodaruj tak jakbyś miał żyć wiecznie' i jest moją odpowiedzią na myślenie nastolatków 'yolo' 'jutra może nie być' , czy 'żyje się tylko raz'. Moim zdaniem takie myślenie jest głupie. No bo YOLO, a na następny dzień wrócę z brzuchem? No okej, jutra może nie być, ale jeśli by było, to ja raczej nie chce zgnić pod mostem, bo gdy byłam w gimnazjum to chlałam, jarałam i miałam gdzieś naukę i moją przyszłość. Bo przecież już dziś, gdy jestem w drugiej klasie 'gimbazy' ja już muszę myśleć nad dobrze zdanymi testami, a dobrze zdane testy to dobre liceum, a jeśli dobre liceum to dobre studia, a dobre studia to dobra praca itd. Powinnam żyć pełnią życia, ale nie w sposób w jaki robi to dzisiejsza młodzież. Moim zdaniem życie pełnią życia to posiadanie wspaniałej rodziny, właśnie dobra praca, miłość,  na teraz wydaje się że 'pełnia życia' to używki, seks i inne zakazane rzeczy, ale jak one już nie będę zakazane to już racze nie będzie to 'yolo' i wtedy nie będziesz już żyć tak jakby jutra miało nie być, bo po prostu nie będziesz mieć z czego.

(100+) grunge | Tumblr

Na chwilę obecną używki i alkohol nie są drogie, a że nie myślisz o przyszłości to pomyśl: skończyć 18 lat, nic już prawie nie będzie zakazane i to co wydawało ci się że jest WOW i w ogóle, raczej będzie normą. A potem skończysz 40 lat i będziesz miał nudne życie, będziesz siedzieć na kasie w tesco i modlić sie o to żeby ci się jakoś ułożyło, ale będzie już za późno. A teraz inny scenariusz: Uczysz się, masz dobrą prace, kochającą rodzinę, wspaniałego partnera, masz 40 lat i stać cię na drogie koncerty, podróże, rejsy statkami, loty samolotami i inne i wtedy dopiero poznajesz co to do cholery jest ta pełnia życia, a nie że jarasz na parkingu szkoły i wydaje ci się że jesteś hop ciup do przodu. 

Untitled

Bo teraz uciekasz od rutyny i nudy robiąc rzeczy zakazane. Palisz, pijesz. Za kilka lat to właśnie to będzie twoją rutyną, i to co teraz pozwalało ci uciec od nudy, po prostu będzie NUDNE.

You Might Also Like

12 komentarze

  1. Szacunek za Twoją postawę w tym wieku. Jedno co bym zmienił w Twoim nastawieniu to zmniejszył odległość do "pełni życia" dlaczego czekać aż do 40? :-)
    Aha no i niekoniecznie jest tak że dobre testy, to dobra szkoła, następnie studia, a później dobra praca. O ile masz konkretny plan to się zgodzę, ale zobacz trzeba dobrze wybrać, najlepiej to co się kocha i wiesz gdzie się z tym odnajdziesz. Bo wiele osób skończyło studia po których nie mają pracy. Może się wydawać głupie ale warto poświęcać czas po godzinach, po szkole na coś co lubimy i chcemy się w tym rozwijać (projektowanie, grafika komputerowa, programowanie, pisanie cokolwiek) niż podążać za tym co mówią nam inni, którzy sami nic większego nie osiągnęli. Pozdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze to wszystko opisałaś.niestety teraz tak jest i tego nie zmienimy ;x
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. post jest bardzo inspirujący ja sama nie rozumiem ludzi którzy już od 13 roku życia zaczynają palić i pić

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie to opisałaś . I masz racje . :)

    BLOG - KLIK <3!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja tam wyznaje tą zasadę, jednak z głową :D
    A osoby, które piją, palą od 14 czy 15 lat, porażka. Ja pierwszy raz napiłam się mając 17 lat. I faktycznie, powiem, że po 18 to już nie to samo. :P
    Margaret

    OdpowiedzUsuń
  6. naprawdę mądrze piszesz, ja też nie pochwalam tego słynnego "yolo".

    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Post daje do myślenia.

    http://anddreamsbecomeareality.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. masz fajne, ciekawe posty, jestem pod wrażeniem - będę wpadać częściej! ;*
    jeśli chcesz, zapraszam tez do mnie, mam nadzieję, że Ci się spodoba.

    by-mandyrainbow.blogspot.com
    (jeśli zaobserwujesz - powiadom mnie o tym, na pewno się zrewanżuję!)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mądrze napisane :} Ja nie mam potrzeby pić alkoholu, palić, ćpać itd. żyję na wesoło, staram się zawsze mieć pieniądze, i mimo iż mam 18 lat - umiem ciężko pracować i pracuje dzięki czemu stać mnie na to co chce (no może po za ferrari i laptopa za 30tys zł xd) :}
    www.lovealeks.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z tobą. Przeczytałam cały post i...
    Będę jeszcze zaglądać, ale tym czasem, może ty zapoznasz się z moim blogiem?
    ♥ ♥ http://beatura.blogspot.com/ ♥ ♥
    ♥ ♥ http://beatura.blogspot.com/ ♥ ♥
    ♥ ♥ http://beatura.blogspot.com/ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. świetnie się wypowiedziałaś na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń

♥ czytasz=komentujesz. ♥
♥ Komentarz to wielka motywacja. ♥
♥ Czytam każdy komentarz. ♥
♥ zapraszam do obserwacji. ♥

Kategorie postów

Subscribe