Książkowy przewodnik na wakacje

05:43


Nie wyobrażam sobie wakacji bez książki. W czasie roku szkolnego nie miałam na to czasu, więc teraz zakupiłam już kilka egzemplarzy od swoich ulubionych autorów i aż korci mnie aby po nie sięgnąć. W tym poście chciałabym przybliżyć wam kilka książek, które zamierzam przeczytać i również zaciekawić was nimi, lub przekonać do czytania. W mojej bibliotece znajdują się głównie książki fantasy, ponieważ podczas czytania lubię zatracić się w wyimaginowanym świecie i odciąć od problemów dnia codziennego. Jeśli chciałabym się głowić nad problemami innych i świata rzeczywistego 
to na pewno nie sięgałabym po książkę. 


Mechaniczny książę, Mechaniczna księżniczka (Diabelskie Maszyny) Cassandra Clare:
Dwie ostatnie części trylogii Diabelskie Maszyny. Opowiada o dziewczynie (Tessie), która przybywa do Londynu w poszukiwaniu swojego brata. Niestety, jej brat zostaje porwany, a ona musi dowiedzieć się kim tak na prawdę jest. Książka trzyma w niepewności do samego końca. Wspaniała opowieść o magii, niepewnej miłości i zmaganiach nastolatki, rozdartej pomiędzy dwoma czarującymi Nocnymi Łowcami. Polecam każdemu kto ma na tyle czasu, aby przeczytać je na raz, 
ponieważ gwarantuje że się od nich nie oderwiesz. 

,,Penryn i świat Po" II część serii AngelFall Susan Ee:
Nastąpił koniec świata, naszą planetę opanowały Anioły, te same do których przez setki lat modliliśmy się słowami 'Aniele boży, stróżu mój...', ludzie się tego nie spodziewali, żyją w nędzy, całkowicie sterroryzowani przez uliczne gangi. Dziewczyna, Penryn, żyje ze swoją matką i niepełnosprawna siostrą. Pewnego dnia poznaje jednego anioła i wie że pomimo tego kim jest tylko dzięki niemu jest w stanie odzyskać rodzinę. 


Gwiazd naszych wina John Green: 
"Szesnastoletnia Hazel choruje na raka i tylko dzięki cudownej terapii jej życie zostało przedłużone o kilka lat. Jednak nie chodzi do szkoły, nie ma przyjaciół, nie funkcjonuje jak inne dziewczyny w jej wieku, zmuszona do taszczenia ze sobą butli z tlenem i poddawania się ciężkim kuracjom. Nagły zwrot w jej życiu następuje, gdy na spotkaniu grupy wsparcia dla chorej młodzieży poznaje niezwykłego 
chłopaka. Augustus jest nie tylko wspaniały, ale również, co zaskakuje Hazel, bardzo nią zainteresowany. 
Tak zaczyna się dla niej podróż, nieoczekiwana i wytęskniona zarazem, w poszukiwaniu 
odpowiedzi na najważniejsze pytania: czym są choroba i zdrowie, co znaczy życie i śmierć,
 jaki ślad człowiek może po sobie zostawić na świecie." 

Rywalki Kier Cass:
"Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Selekcja jest szansą ich życia. To dzięki niej mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Selekcji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona. 
Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Amelią Singer..."

Wierna Veronica Roth:
"Jeden wybór może cię zmienić.
Jeden wybór może cię zniszczyć.
Jeden wybór pokaże, kim jesteś…
Altruizm (bezinteresowność), nieustraszoność (odwaga), erudycja (inteligencja), prawość (uczciwość), serdeczność (życzliwość) – to pięć frakcji, na które podzielone było społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodził test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musiał wybrać frakcję. Ten, kto nie pasował do żadnej, zostawał uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony.
Ten, kto łączył cechy charakteru kilku frakcji, był niezgodny – i musiał być wyeliminowany...Ale to już przeszłość. Społeczeństwo frakcyjne, w które Tris tak wierzyła, legło w gruzach – podzielone walką o władzę, naznaczone śmiercią i zdradą."


A wy? Macie już wybrane książki na wakacje?

You Might Also Like

22 komentarze

  1. Gwiazd naszych wina i Wierna czytałam i na obu płakałam, Rywalki czekają na półce na swoją kolej, ja osobiście jeszcze ścisłej listy książek nie zrobiłam ale na pewno będę bardzo dużo czytać w te wakacje :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ksiązki , podoba mi się najbardziej chyba ta " Rywalki "
    Cudowny blog ,
    http://natala-naatalia.blogspot.com/
    Obserwacja ♥ ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam sporą kolejkę. Diabelskie masyzny w planach, Wierna i Gwiazd naszych wina przeczytane już dawno :)
    http://suecombinations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Rywalki <3


    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na Wakacje będę czytać książkę Demi Lovato "Bądź Swoją Siłą Przez 365 Dni W Roku" :)

    http://papierowkowe-mysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne książki :)
    http://kingandsylwia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. ach, uwielbiam książki :)
    Na mojej kupce na najbliższe parę dni czekają trzy :
    "Uwolnij mnie" J.Kenner
    "W jego dłoniach" Marthe Blau
    "Dziewczyna w złotych majtkach" Juan Marse
    Ach, uwielbiam tego typu literaturę <3 :)

    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tez uwielbiam czytać książki :*. Moją ulubioną książką jest "Alicja w krainie zombi", bardzo fajna, polecam.
    Zapraszam:
    http://juulia-juulia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię czytać książki, ale fantasy to nie jest mój ulubiony gatunek ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam naprawdę spory stosik :) w tym Rywalki i GNW Johna Greena. Diabelskie Maszyny przeczytałąm całe, jest to moja jedna z ulubionych serii (na moim blogu znajdziesz ich recenzje), trzecia część była wielkim zaskoczeniem. Wiele wylanych łez ale sama się o tym przekonasz. Uwielbiam fantazy, jest to mój uluiony rodzaj książek. Zapraszam na mojego bloga z recenzjami właśnie literatury
    http://experience-the-story-again.blogspot.com/
    i do oceny mojego pierwszego epilogu :)
    http://life-is-brutal-now.blogspot.com/
    Post jak zawsze świetnie napisany.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, tak. Chciałam przeczytać ostatnią część trylogii "Niewierna", ale mi koleżanka zakończenie zaspoilerowała i teraz tylko będę czekała na film. Na szczęście mam swój malutki zapas książek. Po pierwsze wspomniana przez Ciebie "Gwiazd naszych wina". Najpierw książka, potem film! (Zwłaszcza, że gra tam ta sama aktorka co w "Niezgodnej"! :D). Potem zabieram się za "Wołanie kukułki" Rowling no i na końcu największa niewiadoma, czyli "Człowiek, którego prześladował czas" napisany przez Diane Setterfield. Ciekawa jestem co też tam przeczytam. :)
    breathdreambe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. dziekuuje<3 wlasnie szukalam ksiazek do czytania!
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post!

    http://www.roksana-roksanaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. super post! zaobererwowałam Cię liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń


  15. nie znam żadnej z tych pozycji ale zainteresowała mnie ta druga :)


    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. mimo iż nie lubie czytać to staram się już powoli zaopatrzeć w kilka ciekawych książek :)

    Bardzo ważny post, dodasz komentarz?

    http://malinkaxpp.blogspot.com/2014/06/po-zycie-bez-raka.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety nie mam wybranych książek, ale chętnie skorzystałam z Twoich propozycji ;)

    zapraszam: http://qllever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny post, niestety nie mam żadnej z tych książek, bo nie mam czasu na czytanie. :(

    Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam na razie jedną,ale jeszcze chce jakieś dwie dobrać ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja mam baardzo długą listę książek do przeczytana i mam nadzieję,że choć połowę uda mi się w te wakacje przeczytać^^

    http://donotbenormalandsmile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Chyba będę musiała udać się do biblioteki ;D

    http://vogueholiczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Gorąco polecam Rywalki i ich drugą część- Elitę. Książka jest niesamowita i tak strasznie wciąga, że przeczytałam ją w 3 dni. Jeszcze raz polecam!

    Zapraszam do mnie: kindziamindziaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ czytasz=komentujesz. ♥
♥ Komentarz to wielka motywacja. ♥
♥ Czytam każdy komentarz. ♥
♥ zapraszam do obserwacji. ♥

Kategorie postów

Subscribe