now india

08:40



Postanowiłam że mój blog od czasu do czasu może ukierunkować się bardziej tematycznie, więc pomyślałam o tematyce podróży. Chciałabym pisać o krajach które mnie interesują i ich kulturze. Mam nadzieje że wam się to spodoba. Pierwszym krajem są Indie. :)

Indie
Na początek kilka podręcznikowych faktów. Indie leżą w Azji i jak się okazuje są drugiem państwem na świecie pod względem liczby ludności. Jest to biedny kraj, w którym wielu ludzi choruje, lub zwyczajnie głoduje. Językiem urzędowym jest  Hindi, jest także wiele innych języków wykładowych, lub używanych w danych stanach, na które dzielą się Indie. Głównym wyznaniem jest Hinduizm. 


Hinduizm
Jest to wiara w wiele bóstw najczęściej pod postaciami zwierząt, lub mitycznych stworzeń. Według Hinduizmu dusza ludzka jest nieśmiertelna, co określamy mianem reinkarnacji (Sansara 'nieustanna wędrówka').

Pudźa
Obrzęd religijny, podczas którego składa się bóstwu ofiarę, w zależności od odłamu są to kwiaty, 
zwierzęta itp.

W hinduizmie wierzy się także w Karmę, jest to zjawisko polegające na skutkach i przyczynach. Więc jeśli uczyni się coś złego to to do nas wraca, a jeśli coś dobrego, to dobro również powraca.


Najbardziej znanym i rozpowszechnianym hinduskim świętem jest Holi, znane przez nas jako święto kolorów. Jest to jednak święto radości i wiosny obchodzone w dniu pęłni księżyca miesiąca phalguna (luty-marzec), czyli po prostu nasz pierwszy dzień wiosny. Ludzie w Indiach tego dnia wychodzą na ulicę i obrzucają się kolorowymi proszkami, do tego każda część Indii obchodzi je trochę inaczej na przykład  Na południu Indii, świętu holi patronuje Kama. Tradycja głosi, że tego dnia Kama został spopielony poprzez siddhi z Adźńa ćakry medytującego na himalajskiej górze Kajlas boga, patrona joginówŚiwy. Aby przypomnieć ból i smutek bogini Ratri po utracie męża, kobiety w niektórych rejonach śpiewają pieśni pogrzebowe. Podczas holi popularne są również ofiary z drzewa Aśoki o czerwonych kwiatach, symbolizujących boga Kamę i miłość fizyczną. Hinduizm ludowy wyróżnia podczas obchodów holi zwyczaj śpiewania piosenek o erotycznych treściach 


Tradycyjnym ubiorem Hindusów jest Sari, jest to od 5 do 10 metrowy, jedwabny, lub bawełniany materiał którym owija się kobietę. Są różne style drapowania najpopularniejszym jest nivi style. Sari nosi się z krótką bluzeczką choli, a pod spód zakłada się cienką halkę, są różne części tego ubioru, jednym z nich jest ghagra,, czyli spódniczka zakładana z choli. Mężczyźni natomiast noszą najczęściej dhoti, czyli upięty w pasie materiał, lub kurtę, czyli koszulę sięgającą do kolan. Jest również wiele innych części tradycyjnego stroju. 







You Might Also Like

14 komentarze

  1. Ja również uwielbiam Indie i ich kulturę. Kocham też musicale oparte na kulturze hindusów :)

    milennpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie się bardzo podobają stroje Hindusek :)

    maary-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post.
    Co powiesz na wspólną obserwacje?
    Poklikasz w linki? To dla nas bardzo ważne.
    http://www.susan-and-olivia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie dawno pokochałam ten kraj, fajnie też jest się czegoś dowiedzieć o innej kulturze

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie przepadam za Indiami. Lecz muszę przyznać że post jest bardzo ciekawy :)
    Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny post, choć nie interesuje się tą kulturą :-)

    http://tina-y-wera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. mają piękną kulturę;) kiedyś czytałam książkę o niej
    pozdrawiam serdecznie;)) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jakoś nie przepadam za kulturą Indii, ale z chęcią odwiedziłabym je aby coś zwiedzić :) Świetny wygląd bloga!

    agnieszka-codziennosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. cudowne zdjęcia, szczególnie to przedostatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No cudowne zdjęcia,zawsze chcaiłam tam pojechać ;)

    ♥Zapraszam do siebie, jeżeli chcesz pomóc mi w podjęciu współpracy z Choies kliknij w linki w tym poście -

    http://jugii.blogspot.com/2014/06/choies.html z góry dziękuje ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie lubię za bardzo takich hinduskich, klimatów.
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. indie bollywood tam musi byc magicznie';]


    http://nattalja.blogspot.com/ zapraszam w wolnej chwili rowniez do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uwielbiam Indie. Dzięki mojemu znajomemu mogę poznawać tą kulturę z punktu widzenia osoby, która się w niej wychowała :)
    A.

    OdpowiedzUsuń

♥ czytasz=komentujesz. ♥
♥ Komentarz to wielka motywacja. ♥
♥ Czytam każdy komentarz. ♥
♥ zapraszam do obserwacji. ♥

Kategorie postów

Subscribe