Wielkie Greckie wesele!

11:43

 Nie dostałam wiele propozycji na post, ale jednak jakieś były. W pierwszej kolejności chciałabym opowiedzieć o weselach. No właśnie. Jest wiele filmów i opowieści na temat tego jak wyglądają tam śluby. Wiadomo, że nie jestem specjalistą i rzeczy które usłyszałam są niekoniecznie prawdą. 
 Tak. Wesela są tam wielkie. Nie dlatego że wszyscy są bogaci i zapraszają po 800 osób (tak. Na weselach tam jest ok 800 osób), a dlatego, że na taką imprezę zbierając się wszyscy. W wioskach każdy zna każdego, w miastach mniej ale jednak zna się prawie wszystkich na wyspie, przez co nie ważne czy ma się zaproszenie, czy nie to i tak przychodzi wielu gości i często te imprezy są organizowane na jakichś wielkich placach, lub w salach weselnych które mieszczą od 300-500 osób, lub więcej (nie to co u nas 200 to już za dużo).


  Na ogół jedną z tradycji jest ścielenie łóżka. Polega to na tym że wszystkie zaproszone panny zbierają się i ścielą łóżko w którym będą spać państwo młodzi. Panny je ścielą jak najlepiej, a potem przychodzi pan młody i ocenia, najczęściej kilka razy mu się nie podoba i rozwala dzieło panien, a one muszą robić to na nowo. Na koniec na łoże sypie się pieniądze, i to rodzice młodych ustalają czy są to monety czy papiery. Po wszystkim urządzane są wyścigi polegające na tym, że które dziecko szybciej usiądzie na łóżku jako pierwsze to takiej płci będzie pierworodny młodych. 
  Na weselu tańczy się nie w parach a razem tradycyjne, Greckie tańce. Bawi się dopóki orkiestra nie przestanie grać, czyli do ok 2 nad ranem, po czym można dopłacać za każdą piosenkę. Młodzi często też na swoje wesela po orkiestrze zamawiają DJ'a. 


  W Kreteńskich górach na 18 urodziny synowie dostają broń (ale to inna bajka) i na tydzień przed ślubem, dokładnie w godzinę rozpoczęcia uroczystości mężczyźni zbierają się i strzelają w niebo przez co wszyscy z okolicznych wiosek słyszą to i wiedzą, za tydzień jest wesele na które mogą przyjść, ponieważ taka jest tradycja. Na dodatek na Krecie jest tradycja, że nie miesza się narodowości i bierze się śluby z ludźmi z wyspy. Młodzi odchodzą od tej tradycji, ale jednak rodzina i tak przekonuje. 
  Panna młoda także na tydzień przed ślubem dostaje złoto, kupę złota. Ogółem minimalna cena takich prezentów od teściów, którzy płacą najczęściej za całe wesele to 10 tys euro, czyli całkiem spora sumka. Teraz gdy jest kryzys to się trochę ograniczają, ale i tak stara się dotrzymać tej tradycji. Na wyspie można wziąć ślub kościelny trzy razy więc panny często wykorzystują ten fant i nieźle się wzbogacają! 


  Tradycji jest wiele, to są główne o jakich słyszałam, ale dużo innych znalazłam na internecie jeżeli chcecie to poczytajcie, zachęcam do tego, ponieważ grecy są bardzo tradycyjni i lubią takie zabawy. 


   

You Might Also Like

24 komentarze

  1. Oglądałam wiele filmów, gdzie było typowe greckie wesele. Zawsze mi sie to podobało! Chciałabym kiedyś w takim uczestniczyć :3
    fajny post ;))

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. no no, wreszcie u kogos jakis post, z ktorego mozna sie przy okazji czegos nauczyc o kulturze innego kraju :DD

    Wróciłam dzisiaj na bloga, wpadnij :)
    http://sali-pno.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupełnie inaczej niż u nas w Polsce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post! ;)


    ZAPRASZAM: http://dwieblogerki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie przepadam za takimi filmami :)
    whitepulery.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi też podobają się greckie wesela , chciałabym wziąć w nim udział
    ,ale sama nie chcę mieć wesela .Nie wiem może jestem wyjątkiem haha ,ale wolałabym odłożyć pieniądze z wesela na lepszą podróż poślubną niż jedną noc pełną tańców i śpiewów

    http://mivintly.blogspot.com/- niedługo zaczynamy

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawie, dużo można się nauczyć :)

    Zapraszam na mój blog, jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj ♥
    Mój blog - klik!

    Zapraszam również do wzięcia udziału w konkursie organizowanym na moim blogu ♥
    Konkurs - klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cóż za minimalistyczny kościółek :)
    ★ blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Woooooow, ciekawy post. Wybrałabym się na takie greckie wesele. Ciekawe tradycje. :D

    http://suecombinations.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. genialny blog <3
    będę tu wpadać :D

    http://v-eronique.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja w sumie nie słyszałam nic o tym, ale brzmi ciekawie :) Fajne te tradycje.

    http://oliwwiaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. wow dobrze wiedzieć. Może kiedyś na lekcji przydadzą mi się te informacje.

    HUBSOOO.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  13. W sumie jak się tak pomyśli to fajnie takie Wielkie Greckie wesele :)

    Zapraszam do mnie :)
    cvte-olga.blogpsot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajne ciekawostki,szczerze nie słyszałam o tym nigdy. Bardzo ciekawy post,pierwszy raz się z takim spotkałam :)

    http://blonparia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. o mój boże, nigdy nie zaprosiłabym 800 osób na wesele, musiałabym być milionerką hehe. ale Grecja jest piękna, pokazuje to ostatnie zdjęcie.

    xoxo,
    famelle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakbym była milionerką to bym zaprosiła nawet 1000 :D

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy post :D Ja nigdy nie zaprosiłabym aż tyle osób na wesele 0.o

    OdpowiedzUsuń
  18. jakie cudowne miejsca, wygląda jak w raju, dosłownie

    OdpowiedzUsuń
  19. W konkursie nie wezmę udziału, ale chętnie zostanę na dłużej :)
    Blog bardzo przypadł mi do gustu, mam nadzieje, że w wolnej chwili zajrzysz również do mnie, może się spodoba :) <3

    OdpowiedzUsuń

♥ czytasz=komentujesz. ♥
♥ Komentarz to wielka motywacja. ♥
♥ Czytam każdy komentarz. ♥
♥ zapraszam do obserwacji. ♥

Kategorie postów

Subscribe