Kilka sposobów na naukę

11:23

 Powrót do szkoły po feriach to bardzo często traumatyczne przeżycie, dla mnie natomiast jest to masa postanowień co do ocen, lub zachowań. Wiele blogerek pisze swoje sposoby, lub listy rzeczy do nauki, ja natomiast chce wam przybliżyć kilka "naukowych" sposobów. Więc nie będę się już rozpisywać. 

Mapa myśli
Ja bardzo lubię te metodę. Polega na tym, że łączymy ze sobą podobne elementy. Na środku zapisujemy główny temat (np nazwa przedmiotu, lub działu, którego się uczymy) odnogi natomiast to mogą być poszczególne definicje, a jeszcze mniejsze gałązki to przykłady, albo poszczególne ważne definicje z tematu. Nazywa się to również często drzewem myśli, a ilość gałęzi nie jest ograniczona, muszą one jedynie mieć ze sobą coś wspólnego. Każda odnoga powinna mieć inny kolor i wszystko musi być pisane drukowanymi literami, aby było czytelne. Więcej na ten temat TUTAJ!


Metoda skojarzeń 
Tworzenie historyjek skojarzeniowych to również świetna metoda, lecz ja nie mam do niej głowy. Więc zapamiętując np listę zakupów staramy się ułożyć jakąś śmieszną opowieść zawierającą produkty listy. Im bardziej absurdalna historia, tym lepiej. Jeśli skojarzymy pierwsze, główne słowo reszta przypomnimy sobie automatycznie. Więcej informacji TUTAJ! 


Jak przygotować się do nauki?  
  • Wyłącz wszystkie sprzęty elektroniczne (choć ja zachowuje telefon podczas nauki języków, aby móc tłumaczyć). Najlepiej uczyć się w absolutnej ciszy. A telefon i komputer będzie rozpraszał. 
  • Porządek na biurku jest bardzo ważny, ponieważ walające rzeczy dość, że nam przeszkadzają, to jeszcze rozpraszają.
  • Ja często zapalam swoją ulubioną świeczkę 
  • Szklanka wody, ponieważ odpowiednie nawodnienie nam nie zaszkodzi, a tylko pomoże. Inne napoje mogą nas zasłodzić, woda jest idealna. 
  • Najlepiej uczyć się w dzień, lecz jeśli to nie jest możliwe, to należy przygotować odpowiednie światło.
  • Kolorowe pisanki i cienkopisy, również pomogą nam podczas notowania. 
  • Wygodna postawa. Najlepiej siedzieć przy biurku z wyprostowanymi plecami, przez co mniej się męczymy. 
  • Otwarte okno, lub dobrze wywietrzony pokój. Świeże powietrze dobrze na nas wpływa. 

You Might Also Like

33 komentarze

  1. Ja też uczę się w podobny sposób, bardzo przydatna jest ta mapa myśli ;)
    http://metkaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne sposoby, ja nie mam własnych i podczas nauki szybko odpuszczam, dlatego z nauki nie wychodzi nic.
    Z przyjemnością skorzystam z twoich sposobów :)

    indyjskipalisander.blogspot,com

    OdpowiedzUsuń
  3. przydatne rady :) na pewno skorzystam
    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. tez bardzo czesto ucze sie na skojarzenia - to najszybszy sposob ^^

    http://mariettasophia.blogspot.be/

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny sposoby, czasami korzystam z metody skojarzeń

    dorooothy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super post. Wrócę tu nie raz.
    Metoda skojarzeń jest genialna, zawsze jednak nie skuteczna u mnie aż tak :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po pierwsze wyłącz tel XD
    Zapraszam na konkurs u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przeczytanie postu. :) Naprawdę, bardzo zachęciłaś mnie żebym wpadła do ciebie.
      Jak widać tylko kopiuj wklej.

      Usuń
  8. bardzo dużo mi daje podkreślanie markerami, widać nie tylko mi:) bardzo polecam pluszzz na koncentracje, dobrze się po tym uczy. ja zawsze się uczę wieczorami, albo po północy, chociaż wiem, że to nie jest najlepszy sposób

    moze obserwacja za obserwacje?daj znac u mnie
    nickyjxo.blogspot.com Mój blog!KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. fajne sposoby, przydadzą mi się na następną sesję ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tez musze miec calkowita cisze w pokoju
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zawsze otwieram okno, żeby lepiej mi się myslało :))
    Masz pięknego bloga ! Tolerujesz obserwację za obserwację ?
    Odpowiedz u mnie- http://claaudiiiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Super sposoby, które bardzo się przydadzą !
    Ja na szczęście mam jeszcze tydzień ferii, ale już muszę zacząć się uczyć więc przeczytałam ten wpis w odpowiedniej chwili :)
    Zapraszam na mojego bloga : http://calaizka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Przydsatne rady.. napewno mi się przydadzą :)


    liloo262.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo przydatne sposoby :*

    Pozdrawiamy cieplutko I zapraszamy do nas:)
    ♡✿ Twins Life. [KLIK] ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  15. świetne sposoby :*

    Pozdrawiamy cieplutko I zapraszamy do nas:)
    ♡✿ Twins Life. [KLIK] ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajne sposoby :) http://psyy-pies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja zawsze słówka z języków obcych przepisuje sobie na kartkę A4, a obok piszę wyjaśnienie. Później zakrywam sobie poszczególne wyrazy i sprawdzam czy powiedziałam dobrze. A jeśli chodzi o normalną naukę to korzystam z kolorów i różnego rodzaju zakreślaczy :)

    duo-jessie.blogspot.com <-- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja przed maturą nie mam czasu na nudę :(


    zaobserwowałam :)
    http://sandziapandziaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy post:)

    zaobserwowałam :)
    http://sandziapandziaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja jeżeli się uczę to potrzebuje spokoju i ciszy , gdyż ciężko mi się skupić w hałasie ;) Świetne sposoby !

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny wskazówki i sposoby :) Ja o mapie myśli słyszę pierwszy raz i mam nadzieję, że niedługo ją wykorzystam.
    Pozdrawiam cieplutko
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  22. fajne sposoby! polecam też flashcards :)

    mój blog <--KLIK

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajny i przydatny post:))

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię mapę myśli, mimo że niewiele mi to pomaga. Zgadzam się z dobrze wywietrzonym pokojem, z resztą z innymi metodami też. Ja znam taką (i polecam), która polega na intensywnej nauce przez 30 minut, po czym robimy 10 minut przerwy i znowu 30 min intensywnej nauki. Sprawdza się :) Również dobrze jest się uczyć wieczorem, ponieważ mimo że wydaje się, iż nic nie wchodzi nam do głowy, to kiedy budzimy się nazajutrz, wszystko jest jasne :)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Metoda skojarzeń jak dla mnie jest najlepsza, zawsze mi pomaga ;D i też się uczę przy świeczkach, pomagają mi się lepiej skoncentrować.

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne sposoby, próbowałam robić mapki, ale średnio mi to wychodziło :)
    Resztę sposób stosuję :)
    http://stayy-positivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. ja nie mam żadnych konkretnych sposobów na naukę ;)
    donutworrybehappy.blogspot.com - zapraszam do mnie, nowy post z filmikiem o tym jak układam swoją grzywkę :*

    OdpowiedzUsuń

♥ czytasz=komentujesz. ♥
♥ Komentarz to wielka motywacja. ♥
♥ Czytam każdy komentarz. ♥
♥ zapraszam do obserwacji. ♥

Kategorie postów

Subscribe