Wyższa sfera

12:25



„Dlaczego jesteś taka bogata?"  „Skąd bierzesz tyle pieniędzy?" „Czemu cię na to stać?!" „Co robisz, że masz tyle rzeczy?" „Nike, Apple, Chanel? Co jeszcze?" „Nie potrafię z tobą rozmawiać, bo jesteś rozpuszczona." „Są ludzie, który nie mają co jeść, a ty masz wszystko!"

JESTEŚ WYŻSZĄ SFERĄ!

Słowa te padające z ust osób znajomych są prawie obraźliwe. Co to jest wyższa sfera? Mam dla was notatkę słownikową "zbiór o określonym statusie, np. wyższe sfery (status społeczny), sfera uczuć (zakres emocjonalny)". Dlaczego w ogóle taki temat? Skąd on się zrodził w mojej głowie? Przecież nie jestem wyższą sferą! Choć właśnie wiele osób mnie za nią ma (i tutaj leży problem). Dowiedziałam się, niedawno, że odstraszam wielu ludzi swoją przynależnością w społeczeństwie, jestem odbierana za osobę wyższą, ważniejszą i pewniejszą siebie. Za osobę która ma wszystko. Nic bardziej mylnego!


 W drugiej klasie gimnazjum pisałam takie zadanie "czy pieniądze rządzą światem? i czy są nam potrzebne do szczęścia?" i wiele osób odpowie, że tak, i to bez cienia wahania. Wiele osób, które nie ma pieniędzy uważa, ze dzięki nim zdobędzie szczęście. Pozwólcie że was uświadomię: aby mieć pieniądze należy pracować, więc ojciec pracuje, matka pracuje, dzieci są same, ale za to obsypywane drogimi, pustymi prezentami. Wir życia wciąga całą rodzinę, rodzice nie mając czasu dla siebie nie spędzają go razem. Uczucie między nimi wygasa, ojciec odchodzi, zostawia rodzinę. Rodzina się rozpada, a dzieciom nie pozostaje nic poza drogim, pustymi prezentami i ogromną złością, która wrzeszczy chcąc być zauważona, zrozumiana, pokochana. 

 Nie chce onieśmielać nikogo w ten sposób, to najgorszy z możliwych. Ja nie uważam się za kogoś lepszego, dlatego nie chce, aby inni mnie tak traktowali. Pieniądze nie dają wam szczęścia, a wręcz je wam zabierają. Warto cieszyć się tym co się ma. To rodzina jest najważniejsza, a uwierzcie, że 8 godzin pracy za marne grosze jest lepsze niż 16 za krocie, bo to co jest najcenniejsze trwa 24 godziny, siedem dni w tygodniu i znajduje się w waszym domu, sercu, tuż obok, o krok i na wyciągnięcie ręki. Najważniejsza jest miłość, rodzina i szczęście. Nawet jeśli to brzmi tandetnie i prosto, to pamiętajcie o tych wartościach i nie dajcie wciągnąć się w szaleńczy wir pogoni za materialnym, chwilowym szczęściem, która i tak zawsze kończy się samotnością, złością i rozczarowaniem.

 Nie powinno się dzielić ludzi na wyższą i niższą sferę, a powinno się ich kochać po równo, niezależnie od ilości pustych papierków nazywanych potocznie "szczęściem" jaką posiadają.





 Kurtka-Zara / Spodnie-Mango / Torba-Reserved / Koszulka-Hollister 
/ Buty-Bershka / Portfel-Cropp / Szminka-Bobbi Brown (blossom rose)


Co sądzicie od dzieleniu ludzi na sfery i pogodni za pieniądzem? 

You Might Also Like

67 komentarze

  1. Myślę, że pomimo teraz pieniądz rządzi światem, według mnie ludzi nie powinno dzielić się na takie strefy.

    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ja uważam, że pieniądze są ważne, ale nie najważniejsze ;) Ważniejsza jest rodzina, przyjaciele i szczęście ♥ poza tym, ślicznie wyglądasz
    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się Twój tok myślenia a także styl ubierania się, ale mam wrażenie, że zdjęcia są lekko porozmazywane.. coż może to mylne :) Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo mądrze i dojrzale napisany post!(:
    ZAPRASZAM DO MNIE♥
    siwusi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż, bez pieniędzy człowiek długo nie przetrwa więc po części nie dziwię się wyścigowi szczurów, samemu często dorabia się w różne sposoby - gorzej jednak, gdy straci się racjonalne myślenie.
    A co do podziału na sfery, ludzie od zawsze dzielili się na tych lepszych i gorszych i choć jest to zgubne w swoich skutkach to podział i tak będzie istnieć, przykładem jest temat Twojej notki. A czy sfery są prawidłowe? Jasne, że nie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetna stylizacja i bardzo mądry post ;*
    Zapraszam :) Byłoby miło gdybyś skomentowała i zaobserwowała bloga :* Odwdzięczam się ;)
    Gabrielle-klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mądry post! Moim zdaniem nie warto dzielić ludzi na sfery, wszyscy powinniśmy być równi :)
    Śliczne zdjęcia!

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY, POKLIKASZ? :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurtka jest boska <33.
    Myślę że wszyscy jesteśmy równi i nie ma czegoś takiego jak wyższa sfera,niestety ludzie często oceniają nas po pozorach nie widzą tego co w środku lecz to co na zewnątrz. Post bardzo mądry życiowy i prawdziwy. Masz bardzo dobre podejście to tego. Bardzo miło mi się czytało.Fajnie piszesz nie moge się doczekać kolejnego postu ;) Obs za obs ??
    Zapraszam serdecznie do mnie nowy post czeka tylko na twoje przeczytanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. http://nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszyscy ludzie są równi. Moim zdaniem nie powinniśmy rozdzielać ludzi na biednych, bogatych i jeszcze innych...
    Świetna stylizacja!

    pozdrawiam i zapraszam! :))
    MÓJ BLOG (klik)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja sądzę że wszyscy ludzie są równi :) Świetna stylizacja, a zdjęcia są genialne ! :)
    ✿WIKA BLOG✿ Również zapraszam na bloga Luxy ✿LUXY BLOG✿

    OdpowiedzUsuń
  12. Uważam, że nie powinno się dzielić ludzi na "sfery".
    Każdy człowiek jest równy. :)

    Obserwuje(jako:Aleksandra Mlodzinska) i zapraszam
    http://aaleksm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. w dzisiejszych czasach ciężko jest żyć bez pieniędzy, bo są rachunki, jedzenie kosztuje i często do spełnienia marzeń też są one potrzebne - np. jeśli ktoś chciałby podróżować. ;) ale nie można dzielić ludzi na sfery, przypinać etykietki, bo nie mamy wpływu na to, z jakiego domu pochodzimy, a pieniadze... to tylko pieniądze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli chodzi o ten temat to nie chce się wypowiadać.Napisałaś naprawdę dobry post i podziwiam Cię za to :) No i oczywiście super zdjęcia i super ciuchy ;)
    zapraszam do mnie;
    http://justloveyolo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Uważam, że no pieniądze są potrzebne, ale nie powinno się dzielić ludzi na różne sfery.

    indyjskipalisander.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Niesamowicie szczerze. Post bardzo udany, naprawdę. Świetnie się go czytało. Oby tak dalej.
    Zapraszam :
    monkey-beyourself.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. zgodzę się, że pieniądze czasem zabierają szczęście, a takie dzielenie osób ze względu na ich finanse jest zupełnie bez sensu! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne zdjęcia. Bardzo ciekawie piszesz. Pieniądze nie są najważniejsze ale prawda jest taka, że bez nich nie da się żyć. Obserwuję ;)
    możesz poklikać w linki pod ostatnim postem? :)
    faszynerka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Też tak sądzę, pieniądze szczęścia nie dają i one nie powinny dzielić na grupy, choć niestety tak jest. :/ Super kurtka jeansowa ! :)
    http://clauditta-blog.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń
  20. świetny blog , bardzo ciekawe posty obserwuję zapraszam do mnie http://threelitlebirds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Przecudne zdjęcia, świetny masz styl, obserwujemy ;)
    Pozdrawiamy Cieplutko <3

    http://kajfikandchowan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Pieniądze zaczęły już rządzić światem.To naprawdę przykre ..Świetnie wyglądasz !:)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Bosko wyglądasz! :3
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Okropną cechą jest zazdrość. Ludzie mają w sobie tyle jadu, że potrafią nim kąsać wiele innych osób. Najczęściej ofiarą pada człowiek, który (w mniemaniu tych oto zazdrośników) wydaje się być pod pewnym kątem lepszy od nich samych. Jeżeli umiesz dobierać do siebie części garderoby, wiesz, że ładnie wyglądasz i czujesz się dobrze we własnym ciele - inni postrzegają ciebie jako potencjalne zagrożenie. To nie jest normalne.

    INNA MYŚL - zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny post! Co powiesz na wspólną obserwację? Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno się odwdzięczę :)) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo mądry post. Osobiście nie znoszę jak ktoś dzieli innych na taką wyższą i niższą sferę.
    Sama padam ofiarą takich komentarzy. Moi rodzice mają firmę i w swoim środowisku jestem uważana za "pustą bogaczkę", chociaż tak nie jest. Nie znoszę kiedy ktoś tak o mnie mówi. Tak naprawdę nigdy się tym nie wychwalałam, nigdy o tym nie wspominałam, ale i tak jestem uważana za taką "z wyższej sfery". Trochę to...hamskie (?)
    świetne zdjęcia!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Jestem materialistką i wiem, że to zle, jednak póki jestem młoda, kiedy mam możliwość kształcenia się, chcę się nauczyć jak najwięcej by w dorosłym życiu znaleźć dobra pracę, z dobrym wynagrodzeniem i o rozsądnych godzinach pracy, zeby mojej rodzinie żyło się dostatnie. Nie wiem czy to jest pogoń za pieniądzem, jednak taki jest mój cel.

    WHITEZUZ - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  28. Według mnie pieniądze jednak są troszkę ważne, ale na pewno 100% szczęścia nie dają, jak niektórzy twierdzą. To bardzo smutne że pieniądze zaczęły rządzić światem.
    MÓJ BLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  29. pieniadE szxEscia nie dają, to fakt ;) dla mnie tez najważniejsi sa bliscy :*
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Fajnie, że poruszyłaś ten temat. Ja uważam, że absolutnie nie powinniśmy szufladkować ludzi ze względu na ich status materialny, jednak niezupełnie mogę się zgodzić z tym, że pieniądze nie dają szczęścia. Świat jest teraz tak zmaterializowany, że bez pieniędzy nie można istnieć. Oczywiście, są wartości najważniejsze- tak jak wspomniałaś- rodzina, miłość, ale powiedzmy, że pieniądze nie są źródłem szczęścia dzieciom w podartej bluzie i o pustym brzuszku. Pewnie nie uwierzą :)
    MY BLOG click

    OdpowiedzUsuń
  31. Pieniądze są bardzo ważne, bo jeśli ich nie ma to szczęśliwi też nie jesteśmy. Myślę, że to kwestia tego czy je właśnie mamy czy nie, każdy to odbierze inaczej. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo mądry post. Moim zdaniem pieniądze są ważne ale nie najważniejsze i nie można stawiać ich sobie za cel w życiu, bo w pogoni za szczęściem utracimy własne szczęście :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  33. Śliczne zdjęcia i super kurtka ! *o*

    http://aliceinmirror-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Myślę że pieniądze nie są aż tak ważne jak rodzina czy przyjaciele.
    Mój blog
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  35. Cudowne zdjęcia, piękny blog. ♥ Czekam na kolejny post! :)

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili:
    OLIWIA-BLOGG.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń

  36. Śliczne zdjęcia i ciekawe notki <3

    Coś czuję, że będę wpadała tu codziennie :3

    Zapraszam do mnie :*

    Wspólna Obserwacja :) ?

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. bezsensu dzielnie ludzi na sfery, każdy jest równy, a pieniądze nie są najważniejsze :) cudowne zdjęcia

    Dziękuje za odwiedziny xx
    LIFE PLAN BY KLAUDIA

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetnie napisany post. Pieniądze wcale nie dają szczęścia. Oczywiście są w życiu bardzo ważne i mogą nam ułatwić wiele rzeczy, ale prawdziwej miłości czy przyjaźni nigdy nie kupimy.

    OdpowiedzUsuń
  39. masz superowe te buty!Pięknie wyglądasz, zapraszam do mnie na nowe posty.
    Bardzo mi zależy na rozwijaniu mojego bloga, dlatego potrzebuję kliknięć w najnowszym poście, pomożesz?

    http://fashionelja.blogspot.com/2015/05/dresses-for-spring-summer-2015.html
    http://fashionelja.blogspot.com/2015/05/in-striped-dress.html

    OdpowiedzUsuń
  40. love everything! great photos :D

    Visit my blog? xx Miss Beatrix (http://missbeatrix.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  41. Pieniądz rządki światem, a ludzie oceniają nas tak jak widzą- to niestety jest widoczne w naszym społeczeństwie. Od tak nie uda nam się tego wyeliminować, a szkoda ...
    stylizacja świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  42. śliczne zdjęcia, aż zachciało mi się iść na sesję :) Pozdrawiam.

    http://pocomiwiecejx3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja też uważam, że nie powinno się dzielić ludzi na gorszych i lepszych, jak i pieniądze szczęścia nie dają :D
    Pozdrawiam, Krystian :)

    powerlesss.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  44. Niestety najgorsze jest to, że nastolatkowie często szczycą się tym, że ich rodzice mają pieniądze, chociaż sami nic nie robią. Nie raz słyszałam piętnastolatków którzy szli i sie chwalili "patrz jaki fajny zegarek za tysiaka sobie kupiłem". Więc sami sobie wyrabiają takie zdanie :)
    www.kiercia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetny blog :) Zapraszam do siebie http://bynattyy.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Inteligenty post i jak najbardziej się zgadzam, nie powinno dzielić się ludzi na "lepszych" i "gorszych". Przede wszystkim liczy się charakter, pogląd na świat i poziom inteligencji, a nie to, kto ile ma w kieszeni. :)

    Zapraszam do siebie, a jeśli spodoba Ci się mój blog, to zachęcam do zaobserwowania żeby być ze mną na bieżąco:
    http://just-aulia.blogspot.com/ ♥

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetnie piszesz ;) Obserwuję!
    http://jullia2452.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Jak dla mnie nie ma podziału na gorszych i lepszych ludzi zwłaszcza jeśli ocenia się to poprzez ile kto ma pieniędzy. Głupotą jest też szczycenie się byciem bogatym, ale w Twoim przypadku tego nie ma. Ba, wręcz propagujesz bycie sobą i ukazujesz, że do szczęścia pieniądze nie są wcale takie potrzebne!
    Masz rację, rodzina miłość są o wiele lepsze niż wszystkie te materialne dobra c;
    Dobry wpis, niektórych może nieco ocucić
    Pozdrawiam
    / zespol-dezorganizacji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Dla mnie to idiotyzm oceniać ludzi na podstawie zawartości ich portfela, a z takim czymś często spotykamy się w szkole, co jest w większości przypadków mylne, bo w wieku 14 lat raczej nikt nie zarabia.. :/
    Bardzo fajnie piszesz!
    Mój blog - jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj ♥

    OdpowiedzUsuń
  50. Awesome outfit! ^^
    I'm following you <3

    fume,
    http://sleepy-deer.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Świetnie piszesz! Cudowne zdjęcia! :)
    Wspólna obserwacja? Daj znać u nas! :)
    Pozdrawiamy cieplutko♥
    ♡ ✿Staying Strong✿[KLIK] ♡

    OdpowiedzUsuń
  52. genialne buty! *_*
    Zaobserwowałam, miło by mi było gdybyś się odwdzięczyła :3
    Zapraszam do mnie, nowy post o "FANCY" parze Nike - http://goo.gl/DWMo10 ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  53. Świetnie wyglądasz!

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!




    OdpowiedzUsuń
  54. Cudowne zdjęcia! ♥ Pięknie to ujęłaś. Dla niektórych osób pieniądze są najważniejsze, a co gorsza często właśnie Ci ludzie znęcają się nad biedniejszymi od nich. To jest przykre i żałosne dla mnie.
    http://ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  55. świetne zdjęcia ! <3
    http://eunikovakinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. pierwszy raz tu jestem i zakochałam się w twoim blogu ;)
    obserwuję i zapraszam do siebie ;)
    http://lilajanowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Wspaniale wyglądasz, wybrałaś świetne miejsce na sesje i stworzyłaś genialną stylizację.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie. Tym razem recenzja wybitnej moim zdaniem książki.
    Jeśli to nie problem to proszę o kliknięcie plusika w Google.
    www.gabriel-data.blogspot.com - MY BLOG
    Fashion Projects

    OdpowiedzUsuń
  58. Ludzie od wieków gonią za bogactwem, nie ma w tym nic dziwnego, to część naszej natury. Przejmowanie się czyjąś opinią również tego nie zmieni :)
    ♀ blog

    OdpowiedzUsuń
  59. masz świetnego i kreatywnego bloga,
    Co powiesz na wspólną obserwację? Zacznij i mnie poinformuj,
    a na pewno się odwdzięczę!
    Byłoby mi bardzo miło gdybyś poklikała w linki na moim blogu
    (ja poklikam na Twoim jeśli masz) Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  60. Super pomysł na post :) Śliczne zdjęcia :-* Pozdrawiam ♥
    seriouslyhumanity.blogspot.com
    Wspólna obserwacja ? Ja już zaobserwowałam pod nazwą zaneta098 :) Liczę na uczciwy rewanż ;)

    OdpowiedzUsuń
  61. Śliczne buty <3 oddaj je, haha :D
    Zapraszam do siebie- blog z ubraniowymi pomysłami DIY http://kitty-hat.blogspot.com/
    Obserwuję za obserwację!

    OdpowiedzUsuń
  62. Swietna stylizacja! Bardzo podoba mi sie jak przelamalas caly look tymi butami! Super!

    Paulina

    shenanigan-ska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  63. Piękna stylizacja :) na pewno nie jestem tu ostatni raz chociaż pierwszy. A co do posta, zgadzam sie w 100% chociaż mnie również bezpodstawnie uważają często za "osobę z wyższych sfer".
    zapraszam do siebie może coś ci się spodoba :) crejzzzooll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Sama nie wiem co mogę napisać w związku z napisanym przez Ciebie postem. Ujęłaś wszystko w bardzo dobry sposób. Rodzina, przyjaciele, miłość i szczęście są najważniejszymi rzeczami w życiu każdego człowieka. Szkoda tylko, że nie wszyscy o tym wiedzą. Pozdrawiam. :) wwhatcanisayy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  65. Idealnie napisany post, ogromnie prawdziwy. Co do zestawu to wygladasz przepieknie, pasuja do Ciebie takie kolorki i ksztalty :) Pozdrawiamy i przy okazji zapraszamy też do siebie, każdy gest w naszą stronę ogromnie nas motywuje i wywołuje uśmiech na naszych twarzach :)

    OdpowiedzUsuń

♥ czytasz=komentujesz. ♥
♥ Komentarz to wielka motywacja. ♥
♥ Czytam każdy komentarz. ♥
♥ zapraszam do obserwacji. ♥

Kategorie postów

Subscribe